2023/09/26

Egy kert ajándékai

Lassan már 4-5 éve, hogy Törökbálinton lakunk feleségemmel. Amikor először megérkeztem ide egyből tudtam, hogy ez az a ház, ahol élni fogunk és az, hogy van hozzá egy kert egy kis kerti tóval plusz ajándékként fogom fel. Már lassan egy éve már, hogy feleségem ötleteként elkezdtünk magaságyásokban termeszteni a madáretetés mellett. Meglepő eredményt hozott: rengeteg paradicsom, paprika, retek, eper termett első körben és ráadásként egy meglepetés: sárga dinnye. Hogy hogy került a kertbe nem tudjuk, hiszen mi nem ültettük, de valószínűleg az egyik földdel jöhetett extra kiegészítésként :o)


Nagy meglepetés volt a sárga dinnye a kertben az egyik reggel!

Nincs hatalmas kertünk, de magaságyásokkal oldottuk meg a termesztést. A magaságyáshoz rengeteg földet kellett vennünk, de megérte. 

Ide fognak bekerülni a palánták, először földdel töltjük fel

Az első próbálkozások... Nagy ellenség ilyenkor a macska, mert kikaparja!

Indulhat a feltöltés, szorgos kezek munkájával!

És az eredmény...



Annyi paradicsom termett, hogy még sógoréknak is tudtunk adni egy szép adaggal...


És a sárgadinnye, mielőtt elfogyasztottuk... Bizony jó dolog a magaságyás, ajánlani tudom mindenkinek. Sok munka van vele, de megéri...

A másik nagy dolog a kertben a kerti tó. Jó egy éve aranyhalakat is vásároltam bele, melyek azóta szépen megszaporodtak. A kerti tó körül rengeteg nyáron a szitakötő, idén egy tavi béka is beköltözött. Régen utaztam, hogy ilyet láthassak ma már pár lépés és csodálhatom ezt a szépséget...


A tavirózsák a kertben örökzöld fotótéma nálam...



Idei meglepetés volt az itató nagy ajándéka a napraforgó.





A szitakötők ha kerti tó van nélkülözhetetlenek...



A leveli béka kihagyható lenne, de egyik nap megszólalt hangos "jeladásával" :o)


De a madarak a legnagyobb boldogság a madárbarát kertben (nekem legalábbis) :

Őszapóka


Verebek is jönnek, szeretik az itatót

Gyakran látni a fák doktorát a kertünkben, nagy fakopáncs!
Balkáni gerle is visszajáró vendég, kedvelem őket
Fekete rigó tojó párja állt modellt
Széncinege
Zöldike kíváncsian

Szép lassan meghozza a gyümölcsét a kertünk, hálásak vagyunk, hogy megkaptuk amikor a házat megvettük az előző tulajdonosától. Munka van benne bőven, nem panaszkodunk. Csak ne essen az eső, de ne legyen aszály sem ....

2 megjegyzés:

  1. Bizony kertes házban élni ajándék az élettől. Én abba születtem, abban is élek, el nem tudom képzelni az életemet panelben...Igaz az enyém nagyon aprócska, de mégis annyi örömöt, sőt akár foto-témát is ad...Hálás vagyok a sorsomnak ezért a lehetőségért, mert majd 80 év kertekben, az azért ajándék, ugye ? A tavacskádat kissé irigylem, de hát minden nem lehet....A dinnye ??? Hátha a madárkák hozták "hálából" a magot, elpottyantották, és így lett dinnyétek....Nem lehetetlen....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nagyon nagy áldásnak tartom, hogy találtunk egy kertes házat elérhető áron és hogy kint ülhetünk a kertben (vagy éppen dolgozhatunk) jó idő esetén. A magaságyás egyszerűen fantasztikus, a madarak meg nagyon aranyosak, a kerti tóról nem is beszélve :o) Majd 80 év kertes házban? Az nem semmi :o) Mondjuk én sem panaszkodom: a szüleimnél kertes házban laktam (bár ott még annyira nem foglalkoztam vele), de most viszont folyamatosan kint dolgozunk, amíg lehet. Lehet, hogy a dinnye is egy madárcsőrben érkezett, mindenesetre nagy meglepetés volt :o) A madarak egyébként tényleg "hálásak", ez látszik a napraforgókból is idén...

      Törlés