2021/04/07

A Kanalasgémek birodalma

Tipp: ha a fotók nem jelennek meg megfelelően, használja készülékét fekvő tájolásban


Két éve már biztos nem voltam az egyik számomra legkedvesebb természetfotós paradicsomban: Apajon. Most fotós barátommal Tibivel és barátnőjével indultunk hárman útnak, mindannyian szeretjük a természetet és fotózunk is, szóval jó kis csapat volt ez. Meglepetésemre kiderült, hogy tőlünk Apaj nagyon közel van, max fél óra az út. Először az eső miatt ráírtam fotós, madarász barátomra, hogy menjünk-e, mi legyen, de nagy volt az elszántság bennünk és útnak indultunk. Apaj az a hely, ahonnan sose jön vissza üres fotóstárral az ember, és majdnem mindig okoz meglepetést. Ez most is így volt. Hogy miket fotóztunk aznap a történetet képekben mesélem el...

Kanalasgémek birodalma


Első állomásunk a bivalyokhoz vezetett. Kicsit nosztalgiáztam is, amikor legutóbb idejöttem nyáron akkor is a bivalyokat fotóztam először, de akkor már nagyban fürödtek. Fény még nem sok volt, éppen kezdett picit kinyílni az ég, hogy az első napsugaraknak utat engedjenek, de közben az eső is szemerkélt.

Egyik kedvenc fotós helyszínem Apajon

A bivalyok jól bírták a szemerkélő esőt

A villanypásztor azért megnyugtatott, hogy biztonságban vagyunk

Büszke tekintet

"Eddig és ne tovább!" - mintha a tekintete ezt mondaná

Szerintem tesók lehetnek

Távolról figyelt

Ő volt a legcukibb és legérdeklődőbb

Ő viszont mérgesen jelezte, hogy menjünk tovább

Éppen reggeli ideje volt

Bivaly hangulatkép

Magányos volt a pici szürke szarvasmarha, vajon miért maradt egyedül?

Megálltunk egy helyen az autóval és a Madárvárta felé vettük az irányt

Itt már az első sárgás napsugarak megjelentek végre

Kanalasgémet vettünk észre, kezdett izgalmas lenni a fotóstúra

Családi perpatvar, kanalasgémek

Ua. másik változatban

Jó kis csapat

Csodáltam az állóképességüket

Nem győztem velük betelni

Gyönyörű szépek

Nyári lúd és kanalasgémek

Nyári lúd pózolt

A többiek elindultak egy nagyobb körre, én inkább itt a halastavaknál maradtam. Gyakoroltam egy kicsit a magasban repülő madarak fotózását, élveztem a csendet, figyeltem a tavat. Láttam bütykös hattyút, szárcsát, nyári ludakat, búbos vöcsköket. Igazi kikapcsolódás volt számomra. 

Madarak kánaánja

Imádom a vizet sokáig nézni

Búbos vöcsök

Jó volt kint lenni végre


Ketten is lettek egyszerre

Majd az egyik hirtelen elmerült...

Nyári lúd parádézott

Több nem is kellett

Magasban szárnyalva

Nekem olyan volt, mint egy életre kelt festmény

Mintha már fészkelne?

Szárcsa úszott a vizen

Nyári lúd büszke tartása

Szeretem a szárcsákat messziről figyelni

Az egyik tónál ragadozó madár szállt magasan, tökéletes zárókép a posztnak

Mesés egy Apaji látogatás volt ez végre. Ha itt laknék, biztos hogy mindennap kimozdulnék, figyelném a tavakat, a madarakat és meglenne a 10.000 lépés, ami ezen a napon is megvolt, mire fáradtan hazaértünk.


4 megjegyzés:

  1. Ma a kanalasgém pár perpatvara vitte el nálam a pálmát... A bivaly-boci füle-csücske hiányzott, vagy csak nem látszik a képen ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik :o) Jó kérdés, már más is kérdezte. Lehet, hogy másfelé kagylózott közben, én legalábbis abban bízom :o)

      Törlés
  2. Szép kis gémcsapatot kaptál lencsevégre, gratulálok a sikerhez.
    Emlékeim szerint nálam eddig egy nyolc példányos kanalas csapat a csúcs, Apajon :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, fantasztikus egy élmény volt :o) 8 példányos kanalat csapat? Az igen, gratulálok! :o)

      Törlés