2020/03/09

Jégmadár fotózása

Időnként éppen ráérő időmben egyik madarász barátommal ellátogatunk a viszonylag közel lévő Kána-tóhoz. Nagyon szeretem ezt a helyet, mert madárvilágában viszonylag gazdag és sok érdekességet fotóztam már itt. Szeretjük alaposabban körbejárni ezt a tavat - érdekessége, hogy a villamos közelsége nem zavarja a szürke gémeket, kócsagot, jégmadarakat láthatunk, hattyúkat fotózhatunk és akár ragadozót is megfigyelhetünk.

Ha úgy vesszük távol van az emberektől, de mégis viszonylag közel. Vegyes ez az élőhely tóval, vízparttal, nyíltabb füves területekkel, ahol igazából bármivel összefuthatunk.

Így mesélem el ezt a márciusi történetet képekben kedves Olvasóimnak. 



Gyakran összefutok itt csörgőrécékkel

Szeretem őket fotózni

Ha itt vagyok a szürke gémet nem hagyom ki sose

A villamos közelsége sem zavarja

Szép így a vízeséssel

Vajon mit találhatott?

Kecses mozdulatok a víz suhogásával

Majd továbbrepült jellegzetes szürke gém hangot hallatva

Búcsúzóul egy portrét engedett magáról


Épp a szürke gémet fotóztam, miközben elrepült felettem egy jellegzetes kék szépség. No mondanom sem kell szürke gém elfelejtve, és azonnal a fényképezőgépet tartó remegő kezemmel utána indultam. Egyszer láttam, majd nem láttam - lessátor nem volt nálam. Ekkor jött a hirtelen ötlet, hogy csali hívó hanggal oda hívom, pont egy jellegzetes jégmadaras helyen voltunk. Legnagyobb meglepetésemre pár lépéssel arrébb megjelent... Mivel vízparton voltunk, így az egy lépés egy fotó elvét követve elindultam, persze próbáltam végig takarásban maradni, hogy ne vegyen észre.

Az első értékelhető fotó róla

Nem volt nálam lessátor, próbáltam észrevétlen maradni

Egyik kedvenc fotóm aznap

Felejthetetlen érzés

Kecses tartás

Tipikus jégmadár hely

Nagy volt az örömöm aznap
 
Még egy pár kedves fotó készült aznap...

Egy kedves Tás....

Mit találtál ott lent?

Galambok

Egy számomra ismeretlen faj. Pézsmakacsa

A tavasz hírnökei

A sirályok sem maradhattak ki....

Öröm volt őket nézni

Mindez március 9-én történt, szerencsés egy nap volt ez. A jégmadárral sose előre tervezett módon szoktam találkozni, hanem mindig meglepetésszerűen "futunk" össze, vagy veszem észre. És az különösen meglepett, hogy lessátor nélkül ilyen viszonylag közel engedett aznap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése