2021/03/21

Kárpótlás

Tipp: Ha a fotók nem látszanak megfelelően, használja készüléket fekvő tájolásban


Pont egy éve volt, hogy a madárles 1.0-ás verziója karantén alá került, ezáltal egy fél évig nem tudtam karbantartani, látogatni. Ezáltal az itató teljesen megadta magát ("hála" a hangyáknak és a darazsaknak), a les ajtaja teljesen bedőlt és a kunyhó sem volt már használható, így lebontottuk az egészet, csak pár alkotóelemet tudtam megtartani magamnak belőle, amikor egyszer végre el tudtunk menni oda, ahol volt.

A tavalyi fénytelen novemberben egyik nap épp kint álltam a kertben, amikor egy ökörszem volt a kerti tónál, ekkor jött az ötlet, hogy próba-szekerce alapon csináljunk egy kerti lest, így felkerestem új fotós, madarász barátomat. Az ötlet az volt, hogy itató nem kell, mert tó van, szerzünk egy harkályfát és a kunyhónak a mérete is lehet kisebb. Mivel télen van az etetési szezon, így a kunyhó ősztől áprilisig állna, utána már a tollas barátok is mással vannak elfoglalva, mi meg a növényekkel és a kerti partikkal, grillezéssel.

Kihelyeztünk egy önetetőt is, később rendeltem egy cinkegolyós önetetőt mellé, ami nagyon bejött a madárkáknak. A kunyhót fotós, madarász barátom tervezte meg, elég hamar elkészült (nagyjából 2 hétvége) télen. Az alapanyagokat többkörös beszerzési körúttal tudtuk megvásárolni. Így kezdetét vette a madárles 2.0 teszt üzemmódja.

A mostani márciusi hideg és a rengeteg tollas barát látogatása kárpótol most egy kicsit, amikor kevéske időm engedi a kerti madárlesben ücsörgök, amit nemrég 2 madárodúval is kiegészítettünk szintén madarász barátomnak köszönhetően... A moziélmény full hd és nincsenek reklámok sem :o)

És milyen fajok vannak nálunk? Képekben mesélem el.

Erdei szürkebegy a kertben

Tollászkodás
Örültem ennek a fotónak

Megérkeztek a tengelicek! Másik lesnél hiába vártam rájuk

Szép volt így

Vörösbegy a felkelő nap fényénél egy korai reggelen

Tengelic az etetőnél is. Végre :o)

Hirtelen eltűntek a madarak... Hamarosan megértettem az okát

Jobb időben lepkék is érkeznek a kertünkbe. Érdemes sasolni

Mozgásra lettem figyelmes. Vörösbegy gilisztát talált. Igazi bio kaja :o)

Balkáni gerle iszik a friss vízből

Cinke érkezett!

Őszapók

Cinke a tálnál

Jó dolog a pancsolás

És az óvatosság is

Fekete rigó szomjazott meg

Zöldike a fenyőfán!

Bizalmatlanul nézeget

Őket is gyakran hallom

Tengelic énekét is hallhattam egy délelőtt

Cinegék gyakran isznak a vizes tálkából

Egyik kedvenc őszapó fotóm

Vörösbegy egy cukipofa

Van érdeklődés az egyik odú iránt!

Egyik délután balkáni gerle pár érkezett

Nagyon szép madár

Jó őt fotózni

Szajkó parádézik a maradék cinkegolyókkal

Faggyúkarika hihetetlen hamar elfogyott

Örvös galamb kíváncsiskodott

Amennyire szabad időm engedi viszonylag sokat ülök kint a kerti lesben, öröm nézni ahogy jönnek a madarak. Ahogy ma írom ezt a posztot, még hó is esett, a tavasz még várat magára. Várom már azért a jobb időt, mert ezáltal más feladatok lesznek a kertben, persze a madarak továbbra is a legkedvesebb vendégeink lesznek.


4 megjegyzés:

  1. Mai "sztárom" a felkelő napfényben fürdő vörösbegy :-) Elegánsan kedves - és ugyan lehet dicsérni a többi tollas szépséget is, de nálam ma ő volt a nyerő.
    Erre mifelénk egy ideje egyre több az örvös galamb, szinte alig látok "rendes" gerlét.
    Lehet, hogy a cinke befészkel az odúba ? Azért nézegeti ? Remélhetőleg még nincs benne másik tojás, vagy madárka! Nem sok jót hallottam a széncinkékről....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, én is nagyon bírom a vörösbegyet és valószínűleg a kertben, vagy a kert közelében "lakik", mert nagyon sokat látom és hallom is.
      Bízunk benne, hogy a cinkék befészkelnek, jó lenne. Gondolom többször megnézi, mire "dönt". Örvös galamb itt is van, most jutott eszembe, mindjárt pótolom is azt a fotót. Nincs benne másik tojás, nem olyan rég lett felrakva a madárodú.

      Törlés
  2. Micsoda forgalmad van a kertben, pedig általánosan idén kevesebb madár tért be ezekre az etetőkre az enyhébb tél miatt. Nálam a szigetre telepített etetőkön folyamatos volt a forgalom. Általában a szokásos fajokkal, de idén a tengelic és őszapó elmaradt (pontosabban én nem láttam amikor ott jártam). Viszont végül csak gyarapodott az ott megfigyelt fajok száma ebben az évben is két kis fakopáncs által :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fakopáncsokért irigykedem, itt most nincsenek, illetve 2x hallottam a jellegzetes hangjukat. Decemberben még viszonylag gyér volt a forgalom, viszont a január, február, március elég jó volt. Rengeteg cinkegolyó elfogyott és faggyúkarika is, amin meg is lepődtem. Őszapó itt rengeteg jön, van hogy hat is van az önetetőn. Meg is lepődtem, hogy egy kertben ilyen forgalom van (valószínűleg a környező házaknál nem jellemző a madáretetés).

      Törlés