2023/09/12

A Balaton madárvilága '23

A kicsit rosszabb idő nyaralás közben megadta azt a lehetőséget, hogy viszonylag sokat legyek kint a kertben. Ha Balatonon vagyok ott rengeteg madarat lehet látni és az benne a szép, hogy sokszor olyanokat is láthatok, amit máshol ritkábban. Életemben először láthattam viszonylag közelről sárgarigót, megfigyelhettem gyurgyalagokat mielőtt elindultak hazafelé (bevallom jellegzetes hangjuk hiányozni is fog), szürke légykapót, seregélyeket, harkályt, szajkókat és még sorolhatnám.

De hadd beszéljenek magukért inkább a fotók ! :o)


Széncinege az egyik faágon

Hangjegyek - nem, madarak :o)

Nagy fakopáncs az egyik fán

Serényen végezte a munkáját

Mindig örülök, ha láthatom

Nincs Balaton hattyú nélkül....

Szeretjük őket

Kecses testtartás

Órákig tudom őket fotózni

Hattyú portré

Vajon mire készül?

Mintha szív alakot muatna

Csepegő vízcseppek

Sirályokat is kedveljük

Egy móló elképzelhetetlen nélkülük is...

Házi rozsdafarkú állt modellt

Szajkó hangos hangjával hívta fel magára a figyelmet



Vizityúk sziluett

Meglepődve láttam, hogy ott vannak a kicsi vizityúkok is!

Ők csendben keresgéltek a fűben...

Kihajózunk?


Tás közelről

Fiatal vízityúk állt modellt

Közelebb engedett

Tollászkodott...


Számomra egy örök fotózási téma a hattyú

Gyönyörű példány

A zöld megnyugtató látványa

Gyurgyalagokra lettem figyelmes!

Szürke légykapó vadászott

Türelmesen nézte, hogy fotózom

A nyár egyik legnagyobb öröme: sárgarigó!

Ameddig engedett, közelebb mentem hozzá

Ha nyugdíjas leszek, sokat szeretnék a Balatonon lenni majd

Ismét szürke légykapó

Van hogy rengeteg madár van, máskor meg egy sem...

Hamarosan itt az ősz...

Fekete rigót csaltam be, be is szállt, de aztán elrepült...

A Balaton madárászás szempontjából nagyon jó hely, ha megyek nyaralni a fényképezőgép alapból ott van nálam. Ezt a műfajt eredményesen sokszor csak magányosan lehet csinálni, de a kivétel erősíti a szabályt: a sárgarigót a feleségem szúrta ki az egyik ágon kutyasétáltás közben. Ezért különösen hálás vagyok neki érte! :o)

2 megjegyzés:

  1. Szépek, és szerencsés voltál, hogy ennyifélét tudtál megörökíteni....Aranyos az a légykapó "szájában" a léggyel....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Igen, szeretjük a légykapót - most is bőven volt légy, legalább megfogja őket :o)

      Törlés