2021/01/14

Őszapók a madárlesnél

Amikor elkészült a kertben a madárles bizakodó voltam. Sokszor hallottam a ház körül őszapókat, így bíztam benne, hogy itt is meglátják, vagy észreveszik a sok finomságot, amit kiraktunk nekik feleségemmel. Tisztességesen feltöltöttük minden földi jóval - van cinkegolyó több is, szotyi, dió, alma, hántolt napraforgómag.

Egyik nap beültem új kedvenc lesembe. Ismét hallottam az őszapó jellegzetes hangját és pár perc múlva meg is jelentek, nagy örömömre. Gondoltam is közben, hogy jó volt a harkályfát kirakni a drágaságoknak! Mondanom sem kell fényképezőgép elő és készültek a fotók rendesen :o)





Egyik kedvencem ez a madár

Örültem, amikor megjelent

Több helyen van cinkegolyó a kertben

Nem tudtam betelni vele

Ő meg a kirakott eleségekkel valószínűleg

Óvatosan szemlélődött

Egy másik az etető tetejére szállt

És már ketten voltak :o)

Majd hárman...

Aztán négyen... Kapkodtam a fejem rendesen

Szeretik a cinkegolyót

Akartam egy őszapósat fenyőfával... Sikerült

Széncinege is megjelent

Veréb kiváncsiskodott

Veréb fenyővel

Egy szép rigó is jött

Egy csodaszép vörösbegy

Fekete rigó a tónál

Egy ködös reggelen, fekete rigó

Még csak most kezdik észrevenni a madarak a rengeteg eleséget, amit télire kirakunk nekik, de szép lassan beindul az élet. Volt kint két alma is, de az egyiket "valami" elvitte reggelre, szóval lesznek még meglepetések.

2 megjegyzés:

  1. Aranyosak ezek az őszapók ! Nálam is van eleség, bőségesen, de verében és feketerigón, egy-egy kóbor cinkén kívül senki nem jön...Hol lehetnek a szépséges másféle madarak ?
    :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy jó kérdés :o( Nekem van egy vörösbegy, ami nagyon szépségese és jön rendszeresen. Egyik posztomban írok róla, de most már sokfelé van hó és itt is hideg van. Nekem most veréb sem jött, bár ők annyira nem hiányoznak :o)

      Törlés