2022/01/24

Januári madaras

Sokszor azon veszem észre magam, hogy kettőt pislogok és vége a hónapnak. A legtöbb szabadidőmben meg inkább fotózni megyek, mint hogy a számítógépen képekezzek és blogoljak, így viszont rengeteg fénykép gyűlik össze, amiből rendesen szelektálni kell. Aztán hó végén eszembe jut, hogy hoppá itt az idő, be kéne már röccenteni valami posztot, mert elszoknak a kedves olvasók is. 

A kerti les szépen működik, persze van hogy hiába ül be az ember nem jön semmi, máskor meg nagy forgalom van. Legjobban azt szeretem, amikor elindulok lefelé - látom a rigót, a gerlét, ha beülök jönnek a cinegék, a bosszantó verebek és a drága őszapók. Szajkó hangját hallani messziről, erre elröppen az összes madár, de hallottam már harkály csipogását is (még nem jött le) és szarka cserregését is távolról, ökörszem ugrál a tó körül.

A madáretetés költséges dolog, mindig rengeteg szotyit, diót, cinke golyót, teavajat veszek, hogy jöjjenek a tollas barátok. A hideggel nincs gond van hogy -9 fok van és csak 11 felé megy felé a hőmérséklet -1 fokra, hó is esett most kb. 5-10 cm.

De a rizsa helyett inkább nézzük milyen látogatók voltak januárban a kertben...



Egy novemberi délután velem szembe a kerítésre leszállt egy gerle... Akkor kapcsoltam, hogy kezdődik a madáretetési szezon!

Vörösbegy ritkán jön, akkor is fosik rendesen.... 


A tónál íváshoz készülődik

Rigó is gyakori vendég

Gerle pár 

Szeretnek a kis itató tálból inni
A bosszantó verebek mindig ott vannak...
Vörösbegy félénk, de aranyos...
Szeretem őt megfigyelni

Széncinege - Valaki már nem tudom ki pontosan, azt mondta, hogy nem jó szemből madarat fotózni - ez egy marhaság :o)

És a tónál...

A diót imádják

Vízköpő szajkó

Széncini balról, kék jobbról :o)

A teavaj itt kevésbé fogy...

Egyszer csak eltűnt az összes madár... Aztán meg tudtam, miért...

Fekete rigó a tónál

A hím után a tojó is megjelent

Széncinege és a szomjoltás...

Veréb kíváncsiskodik

Újdonság a kirakott farönk, ismerkednek vele a madarak...

Cukorfalat a harkályfán

És egyik reggelre leesett a hó is...

Visszatértek a szajkók

Rigó és a dió

Megtalálta a finomszágot

Széncini

Most a hóra nem volt panasz

Cinkegolyók is elkezdtek fogyni


Fiatal fekete rigó a hóban

Terülj, terülj asztalkám!

Rigó is keresgél



Amikor idő engedi kiülök a madárlesbe és figyelem a tollas barátokat. Szerencsére elég nagy a forgalom, nem panaszkodom, néha azért örülnék egy-két más fajnak is. De hogy a forgalmas főúttól egy elzárt kertben ennyi kis madárka van, nem gondoltam volna. Nagyon jó kis hobbym van :o)

6 megjegyzés:

  1. A tegnapi kommentem eltűnt, de sebaj, ma már sokkal több madár-fotó van fent. Igencsak van forgalom nálatok. Végre nálam is megjelentek valamik (nem láttam) - mert fogyni kezdtek a madárgolyók...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most nagyon fogyásnak indultak a hidegnek köszönhetően. Novemberben, decemberben szinte alig fogyott. Most van hogy kirakom és pár nap alatt elfogyasztják, mehet a következő ki... Még jó, hogy többet helyeztem el a kertben. Melyik kommented tűnt el? Lehet elkerülte a figyelmem...

      Törlés
    2. Semmi különöset nem írtam. Amikor tegnap ránéztem a bejegyzésedre, sokkal kevesebb kép volt még csak fent. Ahhoz írtam valami véleményt és nem baj, hogy elszállt....Lehet, hogy amikor betetted a képeket, a második adagot, akkor nem rögzítette a gép az első variációhoz írt és jóvá nem hagyott kommentet.

      Törlés
    3. Lehet, nem tudom. Az a furi,hogy e-mailben is elküldi, mint jóváhagyandót, de ott sem rémlik. Néha vannak gyerekbetegségei a bloggernek, de ahhoz képest egész jó rendszer, én szeretem.

      Törlés
  2. Ajajajaj...bocsánat. A"Téli költemények" c. bejegyzésnél van a kommentem, amire válaszoltál is. Én meg összekevertem a két bejegyzést. Sorry ......Abban is voltak havas fotók, ebben a bejegyzésben is vannak - azt hittem, hogy....pedig dehogy.... :-) :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi gond, akkor meg van a hiányzó láncszem :o) Akkor ezért nem találtam a levelek között sem, mert átfutottam, hátha valami elkerülte a figyelmemet. Megnyugodtam :o)

      Törlés