2024/04/30

Az őzek nyomában - Apaj

 Ezt a reggelt is nagyon vártam már... Már egy ideje beszéltük fotós, madarász barátommal, hogy amint jön a jó idő el kéne menni Apajra, amolyan szezon nyitónak. Persze ekkor még a komolyabb madarak nem voltak ott (gyurgyalag, szalakóta, blanka...) - de így is rengeteg élményben volt részünk. Közhely picit ugyan, de ez az a hely, ahonnan a természetet szerető fotós nem megy haza üres kártyával a fényképezőgépen. Már 2014 óta járok ide, amikor tudok és sosem csalódtam a hely varázsában... Most sem volt így.
 
 
 Negyed ötkor keltem aznap - a fő cél az volt elsőre,hogy a napfelkeltét láthassuk úgy igazából. Ilyenkor már egyre korábban világosodik, így ez nem egy könnyű feladat. Hosszú út volt előttünk, de hamar ismerős utat láthattunk... Fény még alig volt.
 

 Nem csak egyedül voltunk - egy kisebb kiránduló csapatba is "beleütköztünk" Szerencsére ők máshonnan nézték a napfelkeltét és mi is máshonnan. Páratlan élmény volt, az már biztos...
 






Egyszerűen megunhatatlan élmény számomra. Ilyenkor még a közösségi hálón is beköszönök az ismerősöknek, barátoknak, hogy "Jó reggelt" D Persze csak egy kép erejéig.
Ezután ahogy haladtunk tovább, mintha felpezsdült volna az élet Apajon.
 
Ha itt laknék gyakran kijárnék ide...

Sordély az egyik fa tetején

Nagyon sok őzikét láttunk aznap, nagy örömömre

A magányos fa...

Meglepődve

Sok fácánt is láthattunk

Varázslatos egy hajnal volt...

Nekem maga a paradicsom volt ez a hely...

Mi lehet a bálák mögött?
 
Tükröződés - nagy bukó

Futó-őz

Amikor megálltunk ők is megálltak...

Számomra "top ten" hely ez a vidék...

Batlákat pillantottunk meg nagyon messze tőlünk! Azonnal satufék az autón persze...

Egycsodaszép hattyú a tavon

Nagyon rég nem láttak ilyen madarat Magyarországon!

Egy tipikus út Aparjról

Nyári lúd itt is, ott is :o)

Nagyon sok fácánt is láthattunk aznap

Rejtőzködve

Bálák az előtérben egy őzikével

A kanalasgémek most már költöttek így nem zavartuk őket...

Nyári lúd kicsinyeivel

Szorgosan keresgélve - pajzsos cankó

Egy csodálatos pillanat - nádi sármány

Sárga billegető éneke

Szárnyát puhentető sordély

Most másfelé figyelltek...

Magasan szárnyallva.... Nagy kócsag

Sárga billegető jól megszokott helyen

Búbos vöcsök, egyik nagy kedvencem

Pajzsos cankók

Hattyú a tavon

Hát nem szépek?

Indul a vadászat!

Béke és nyugalom...

Szerintem a fotók elmondják miért is szeretek korán felkelni, amikor még sötét van. Az élmény páratlan cserébe, semmiért el nem cserelném...

2 megjegyzés:

  1. Édesdrágajóistenem ! Hányféle csodás madarat teremtettél ????......Nem győztem a képeket le-fel tekergetni - csodásak ! Nagy szerencsétek volt, hogy egy napon ennyi gyönyörűséget láthattatok és köszönet érte, hogy meg is mutatod ! És a "tudásom" megint szaporodott, mert eddig a batla-ról se hallottam....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Tényleg egy fantasztikus nap volt... A batláról én sem hallottam idáig, fotós barátom hívta fel rá a figyelmet. Nekem Apaj az egyik nagy szerelmem, mindig tartogat meglepetéseket :o)

      Törlés